اخبار کشتی اهواز-خوزستان-ایران _جهان و علم ورزش
wrestling: Ahwaz-Khuzestan-Iran- World
قالب وبلاگ
سرپرستان کشتی خوزستان از ابتدا تا کنون


نويسندگان
جستجو


یک کشتی گیر چه مکمل هایی باید مصرف کند

یک کشتی گیر چه مکمل هایی باید مصرف کند (61726 بازدید)

خب . میخواهیم یکی از مهمترین دغدغه های شما کشتی گیران عزیز و در کل تمام ورزشکاران عزیز رو با این مقاله حل کنیم. البته امیدواریم که مفید واقع بشه. 🙂

اول از همه بیایم داروهای ورزشی رو تقسیم کنیم.

  1. استروئیدها
  2. مکمل های مجاز ورزشی

استروییدها و داروهای غیر مجاز:

از جمله استرویید هایی که میتوانیم نام ببریم هورمون توستسترون ( که یکی از مشهورترین استروییدهاست ) ،ناندرلون، استانازول ، محرک ها(شایعترین آنها بین ورزشکاران مخصوصا پاورکاران عزیز افدرین میباشد ) و … . این مواردی که نام بردیم غیر مجاز بوده و دوپینگ محسوب میشود. پس دورو بر این دارو ها نرید چون هم ضررهای زیادی برای شماعزیزان داره و هم رسم جوانمردی رو زیرپا میزاره ،مخصوصا در ورزشی مثل کشتی که ریشه اصلی آن بر پایه جوانمردی و پهلوانی است.

محمد بنا1

بریم سراغ مکمل ها 

خب این مطالب برای افراد که در رده سنی جوانان و بزرگسالان میباشند نوشته میشود و نوجوانان و نونهالان عزیز نباید سرخود مکملی را خریداری کرده و مصرف کنند. حتی بهتر بگیم جوانان و بزرگسالان عزیز هم اگه به یک پزشک تغذیه مجرب مراجعه کنند به مراتب موفق تر خواهند بود و به صورت کاملا علمی به مصرف این مکمل ها می پردازند.

همین طور که میدانید کشتی یکی از ورزش های سخت به شمار می آید. پس اگه برای قهرمانی تمرین میکنید باید و باید از مکمل ها استفاده کنید تا سیستم دفاعی خود را قوی نگه دارید.

ولی چه کسانی باید از مکمل ها استفاده کنند؟؟؟؟؟؟

خب . خیلی ساده است:

کسانی که تعداد جلسات تمرینی آنها در هفته بالای ۶ جلسه باشد . یعنی حداقل در روز یک جلسه تمرین پر فشار داشته باشند. همین جا میخوام به یک نکته اشاره کنم.

شاید شنیده باشید کشتی گیران تیم ملی روزی سه جلسه تمرین میکنند. یعنی در هفته میشه ۱۸ جلسه تمرین ( به جز جمعه ) . بعد شما هم با خودتون میگید من چی کمتر از بچه های تیم ملیه . با هدف رسیدن به قهرمانی کشور ،پر انرژی و خوشحال یه روزتون رو به هدر میدید و میشینید یه برنامه به خیال خودتون حرفه ای برای خودتون میچینید. مثلا دو و میدانی ، کوه ،وزنه ، تمرین کشتی ، شنا و … . بعد از شنبه شروع میکنید به انجام اون، آخر هفته نشده بدنتون خالی میکنه و مریض میشید، یا خدایی نکرده یه آسیب توی تمرین میبینید و برای همیشه با کشتی و یا رشته ورزشی مورد علاقتون خداحافظی میکنید. اگه اشتباه میگیم  توی پست ها میتونید انتقاد کنید. ولی این تجربه چندین ساله گروه ایران کشتیه.

ما یه سوال ازتون داریم. آیا یه بار شده برید سر تمرین های تیم ملی و از نزدیک تمریناتشونو ببینید . نمیدونید کجاست . خب ما بهتون میگیم( ورزشگاه آزادی ،خانه کشتی) زمانشم میتونید از سایت فدراسیون کشتی و یا فدراسیون ورزشی خودتون اطلاع پیدا کنید. شنیدن کی بود مانند دیدن.

سرتونو درد نیاریم. اگر میبینید این حرفارو بهتون میزنیم چون توی همین گروه ایران کشتی افرادی مثل شما بودند که گول این حرفارو خوردن و الان دیگه نمیتونن کشتی یا ورزش مورد علاقشونو ادامه بدن چون زیاد تمرین کردن ولی تغذیه نادرستی داشتند. یکی از کشتی گیران نمونه یه جمله قشنگی بهم گفت که هیچ وقت یادم نمیره و دوست دارم به شمام بگم

محمدبنا3

به اندازه ای ورزش کن که میخوری

دیگه بریم سراغ مکمل های ضروری

  1.   گلوتامین :یک کشتی گیر که برای قهرمانی تمرین میکنه نباید گلوتامینش قطع بشه . چرا ؟؟؟؟    میتونید خواص گلوتامین رو از اینجا بخونید تا متوجه بشید.
  2.  امینو bcaa یا hmb: یکی دیگر از مکمل های دیگری که باید در طول تمرین سخت مصرف بشه آمینو bcaa   و یا  مکمل hmb میباشد. فرق زیادی بین این دو نیست . هر کدومو دوست داشتید انتخاب کنید. برای اطلاع از ساختار و خواص هر کدام بر روی نام اختصاریشون کلیک کنید به صفحه مربوطش میرید و میتونید مطلع بشید.
  3.   پروتئین صد در صد: خب صد در صدش که نیست. ولی منظور ما اینه که پروتئین خالص تهیه کنید ،نه کربو پروتئین. پروتئین خالص باعث میشه که بدن شما در فشارهای سخت عضله سازی کنه و بافت عضلانیتونو رشد بده . برای تامین کربوهیدرات بدن خودتون هم میتونید از مواد طبیعی مثل خرما ، ماکارانی ( خیلی عالیه ) ، سیب زمینی و … استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید باید مقدارش رو رعایت کنید تا از وزن مورد نظر خودتون فراتر نرید که بعدا برای مسابقات مشکل کم کردن وزن پیدا کنید.
  4.   امینو۴۶۰۰ یا ۸۰۰۰ ( برای کسانی که میخواهند وزن کم کنند) و یا ال کارنیتین:برای مصرف این مکمل ها بهتره با پزشک خودتون نیز یه مشورتم داشته باشید. تا خیالتون راحت باشه.
  5.  کراتین: نه نه نه . زمانی که کراتین مصرف میکنید باعث افزایش زور و وزن شما میشه . اما صادقانه بگیم کاذبه . وقتی قطعش کنید وزن و زورتون برمیگرده . پس پولتونو هدر ندید. برای اطلاعات بیشتر در مورد کراتین در اینجا کلیک کنید.
  6.  ویتامین ها :مولتی ویتامین جوشان، منیزیم ، زینک یا همون روی، امگا۳ ، E400 ،کلسیم، آهن ،فارماتون و … .

یادمون باشه برای مصرف این ویتامین ها حتما با یه پزشک تغذیه صحبت کنید . پیشنهاد ما به شما اینه که اگه میتونید به صورت طبیعی این مواد رو مصرف کنید. اگه میخواهید بدونید که هر کدوم از این مواد تو چه میوه و مواده غذایی هستند روشون کلیک کنید.

 خیلی صادقانه توصیه هامونو بهتون کردیم. فقط یه چیزه دیگه . برای خرید این مکمل ها به داروخونه برید. همشو دارن. از باشگاه های بدنسازی و دست فروش ها خردیداری نکنید. ازتون خواهش میکنیم. به خاطر خودتون.

و یه چیزه دیگه اگه دیدید میگن آمپول سوماتروپین و igf1 خیلی خوبه و دیوانه وار بدن رو  آماده میکنه و دوپینگشم درنمیاد خب راست میگن. ولی به چه قیمتی ؟

سوماتروپین2

بعضی از کشتی گیران و ورزشکاران ما به جای اینکه دنبال اموزش فن باشند به دنبال امادگی بدن هستند. برید فن یاد بگیرید . اینو فقط ما نمیگیم . محمدبنا میگه . حمید سوریان میگه . رسول خادم میگه .

چرا ما میتونیم کشتی گیران امریکایی رو شکست بدیم . خب معلومه چون کشتی رو بیشتر از اونا میدونیم . چون از لحاظ فنی بهتر از اوناییم. همینطور که در جام جهانی ۲۰۱۴ دیدید شاید اونا از لحاظ بدنی آماده تر از ما بودن ولی کشتی گیران غیور مرد ما با اجرای فنون زیبا که بر روی سایت هم قرار دادیم اونا رو در کشور خودشون شکست دادن .

امیدواریم این مقاله کوچک به دردتون خورده باشه و تونسته باشیم اندکی افکار شما رو به سمت درست بودن سوق داده باشیم. اگه پیشنهاد و انتقادی دارید میتونید در بخش دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

 



برچسب ها : مکمل در ورزش کشتی ,
بازدید : 2657
[ سه شنبه 09 آذر 1395 ] [ سه شنبه 09 آذر 1395 ] [ ]
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
آخرين مطالب
اصول و مفاهیم اساسی علم تمرین تاریخ : سه شنبه 28 تیر 1401
كشتی بانوان تاریخ : سه شنبه 28 تیر 1401
مربیان درجه یک کشور تاریخ : دوشنبه 11 آذر 1398
تمرین کشتی پیشکسوتان اهواز تاریخ : دوشنبه 15 مهر 1398
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 227 نفر
بازديدهاي ديروز : 672 نفر
كل بازديدها : 517,869 نفر
بازدید این ماه : 5,559 نفر
بازدید ماه قبل : 13,329 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 1182 عدد
كل اعضا : 56 عدد
افراد آنلاین : 6 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک