اخبار کشتی اهواز-خوزستان-ایران _جهان و علم ورزش
wrestling: Ahwaz-Khuzestan-Iran- World
قالب وبلاگ
سرپرستان کشتی خوزستان از ابتدا تا کنون


نويسندگان
جستجو

گزارش کامل نتایج کشتی گیران ایران


رقابت های کشتی بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی روزهای 5 تا 9 مهرماه برگزار شد و تیم های ایران در مجموع صاحب 6 مدال طلا، یک نقره و پنج برنز شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، گزارش کامل نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:


کشتی فرنگی: 8 و 9 مهرماه 1393 (دو مدال طلا و پنج برنز)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در وزن 66 کیلوگرم افشین بیابانگرد در دور نخست مقابل روسلان تساریف از قرقیزستان قهرمان آسيا با اقتدار با نتيجه 8 بر صفر در كمتر از 5 دقيقه به پيروزي رسيد. وي دور بعد مقابل هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی در  يك مبارزه نزديك كه با چاشني داوري يك طرفه نيز همراه بود با نتيجه 3 بر صفر شكست خورد و با توجه به حضور حريفش در ديدار فينال راهي گروه شانس مجدد شد. بيابانگرد در اين مرحله ابتدا مقابل پان ژنگ از چين قهرمان آسيا با نتيجه 5 بر 3 به برتري دست يافت. وي براي كسب مدال برنز مقابل المراد تسمراداف از ازبكستان نفر سوم جهان در سال 2014 ميلادي با اقتدار و اجراي يك فن كمر ديدني با نتيجه 7 بر يك به برتري دست يافت و صاحب مدال برنز شد. وي پس از كسب مدال برنز رقابت هاي جهاني در وزن71 كيلوگرم در آخرين روزها جايگزين اميد نوروزي شد و براي حضور در اين رقابت ها كيلوهاي زيادي را كم كرد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در وزن 71 کیلوگرم سعید عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ماکسات یرژپوف از قزاستان دارنده مدال هاي نقره و برنز آسيا با نتيجه 4 بر يك به برتري دست يافت. وي در مرحله نيمه نهايي مقابل جی هیون جونگ از کره جنوبی قهرمان المپیک 2004 آتن، دارنده دو مدال برنز جهان، نايب قهرمان بازي هاي آسيايي گوانگجو و قهرمان آسیا با ناداوري محض و دخالت مستقيم مقابل كشتي گير كشور ميزبان با نتيجه 9 بر 6 سزاورانه از صعود به ديدار فينال بازماند. عبدولي جوان شايسته انديمشكي در حالي كه پنج بار فتيو مقابل حريف كره اي اجراء كرد و حتي داوران ضربه فني اعلام كردند اما به يكباره با دخالت مستقيم كيم رئيس شوراي كشتي آسيا،‌ ميخالوف و طاهر غلام اف ازبكستاني راي بر خلاف قوانين برگردانده شد و حتي داوران در ادامه چهار امتياز نيز به حريف كره اي تقديم كردند تا كلكسيون خوش خدمتي خود را كامل كنند. وي براي كسب مدال برنز مقابل ياداو از هند با نتيجه 6 بر صفر به پيروزي رسيد و صاحب مدال برنز شد.بي شك سعيد عبدولي از ديد مردم علاقمند و جامعه كشتي قهرمان بازي هاي آسيايي اينچئون است. نكته جالب اين مسابقه هم اين بود كه ميخالوف ازبكستاني عضو هيئت ژوري مسابقات براي نشان دادن درست بودن ناداوري مسابقه صبح عبدولي با حريف كره اي،‌ سه فتيوي اين كشتي گير شايسته كشورمان را در مبارزه با حريف هندي را هم قبول نكرد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در وزن 75 کیلوگرم پیام بویری نايب قهرمان جوانان جهان در نخستين تجربه حضور در چنين رقابت هاي سطح بالايي در  رده اي سني بزرگسالان، در دور اول مقابل نوربک خاشیمبیکوف از ازبکستان در يك كشتي زيبا و ديدني با نتيجه 9 بر 5 به برتري دست يافت. وي در دور دوم مقابل سینگ گورپرت از هند نفر هفتم رقابت هاي جهاني ازبكستان با نتيجه 7 بر 2 به برتري دست يافت و راهي مرحله نيمه نهايي شد. بويري در اين مرحله مقابل تاكاهيرو كاناكوبو از ژاپن دارنده دو مدال نقره آسيا در سال هاي 2012 و 2014 در حالي كه مبارزه پاياپايي را با حريف خود داشت به دليل اخطار دوم يك امتياز از دست داد و با نتيجه يك بر يك نتيجه را واگذار كرد. داوران در يك دقيقه پاياني با قطع كردن مداوم كشتي به حريف ژاپني اخطار ندادند تا اين جوان شايسته خوزستاني راهي ديدار رده بندي شود.  بويري در ديدار رده بندي مقابل امانلي آتايف از تركمنستان در كمتر از 3 دقيقه با اجراي باراندازهاي بي نقص با نتيجه 11 بر صفر به برتري دست يافت و صاحب مدال برنز شد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در وزن 80 کیلوگرم حبیب اله اخلاقی در دور نخست مقابل جعفر خان از قطر با نتيجه 9 بر يك به برتري دست يافت تا در مرحله نيمه نهايي مقابل بسیکی سالدادزه از ازبکستان نايب قهرمان آسيا با اقتدار با نتيجه 9 بر صفر به برتري دست يافت و فيناليست شد. وي در ديدار فينال مقابل تسوكاسا تسوروماكي از ژاپن نفر دوم بازي هاي آسيايي گوانگجو در يك مبارزه قاطعانه با نتيجه 5 بر يك به برتري دست يافت و با اقتدار صاحب مدال طلا شد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در وزن 85 کیلوگرم مجتبی کریم فر در دور نخست مقابل آمی شاهین از اردن با نتيجه 8 بر صفر به برتري رسيد، اما در دور بعد مقابل سی یئول لی از کره جنوبی نفر دوم بازي هاي آسيايي گوانگجو و  قهرمان آسيا در حالي كه تا در دقيقه 5:20 از حريف با نتيجه 5 بر يك پيش بود با ناداوري سه اخطاره شد.  با توجه به حضور اين حريف كره اي در ديدار فينال كريم فر راهي گروه شانس مجدد شد. وي در اين مرحله ابتدا مقابل اوكا تايچي از ژاپن با نتيجه 2 بر صفر به برتري دست يافت. وي در ديدار رده بندي مقابل آزات بيشي بيكوف از قرقيزستان با نتيجه 3 بر صفر به برتري دست يافت و صاحب مدال برنز شد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دروزن 98 کیلوگرم مهدی علیاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم نوزات صالح از سوریه را با نتيجه 9 بر 2 شكست داد. وي در دور سوم  و در مرحله نيمه نهايي مقابل یرولان ایسکاکوف از قزاقستان قهرمان و نايب قهرمان آسيا با نتيجه 3 بر يك به برتري دست يافت و راهي ديدار پاياني شد. علياري در ديدار پاياني ژائو دي از چين دارنده مدال هاي نقره و برنز آسيا را با اقتدار و اجراي باراندازهاي بي نقص با نتيجه 8 بر صفر شكست داد و صاحب مدال طلا شد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در وزن 130 کیلوگرم بشیر باباجان زده در دور نخست داهارمندر دلال از هند نفر سوم آسيا را با اجراي چهار بارانداز زيبا با نتيجه 8 بر صفر شكست داد. وي در دور دوم مقابل نورماخان تینالیف از قزاقستان نفر سوم جهان، دارنده مدال طلاي بازي هاي آسيايي گوانگجو و قهرمان آسيا با نتيجه يك بر صفر شكست خورد. در اين مبارزه با دادن اخطار دوم به باباجان زاده يك امتياز به حريف رسيد و داوران در يك دقيقه پاياني مبارزه اخطاري به تناليف ندادند و وي نيز هيچ فني را اجراء نكرد. با توجه به حضور تناليف در ديدار پاياني بشيرباباجان زاده به گروه شانس مجدد راه يافت. وي در اين مرحله ابتدا مقابل ابرار بيك ماماسوليف از ازبكستان با نتيجه 3 بر صفر به پيروزي رسيد تا براي كسب مدال برنز با مراد رامونوف از قرقيزستان نفر دوم و سو آسيا مصاف دهد. باباجان زاده براي كسب مدال برنز با نتيجه 4 بر يك حريف قرقيز را شكست داد و به مدال برنز دست يافت.


رده بندی انفرادی کشتی فرنگی بازی های آسیایی 2014 کره جنوبی:

59 کیلوگرم: 1- کوهی هاسه گاوا (ژاپن) 2- وون چول یون (کره شمالی) 3- کی تیان (چین) و آلمات کبیسبایف (قزاقستان) 5- جیون یونگ کیم (کره جنوبی) و احمدجان محموداف (ازبکستان)
66 کیلوگرم: 1- هان سو ریو (کره جنوبی) 2- ریوتارو ماتسوموتو (ژاپن) 3- هاک وون ری (کره شمالی) و افشین بیابانگرد (ایران) 5- خسرو اوبلوبردیف (ترکمنستان) و المرات تاسمراداف (ازبکستان)
71 کیلوگرم: 1- جی هیون جونگ (کره جنوبی) 2- دلشادجان توردیف (ازبکستان) 3- سعید عبدولی (ایران) و شرمت پرمانوف (ترکمنستان) 5- کریشکانت یاداو (هند) و تسوتومو فوجیمورا (ژاپن)
75 کیلوگرم: 1- هیون وو کیم (کره جنوبی) 2- تاکه هیرو کاناکوبو (ژاپن) 3- دوکژان کارتیکوف (قزاقستان) و پیام بویری (ایران) 5- سامات شیرداکوف (قرقیزستان) و امانلی آتایف (ترکمنستان)
80 کیلوگرم: 1-  حبیب اله اخلاقی (ایران) 2- تسوکاسا تسوروماکی (ژاپن) 3- بسیکی سالدادزه (ازبکستان) و جاناربک کنجیف (قرقیزستان) 5- جعفر خان (قطر) و محمد الکاهالی (یمن)
85 کیلوگرم: 1- رستم آساکالوف (ازبکستان) 2- سی یئول لی (کره جنوبی) 3- فی فنگ (چین) و مجتبی کریم فر (ایران) 5- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) و آزات بیشیبکوف (قرقیزستان)
98 کیلوگرم: 1- مهدی علیاری (ایران) 2- دی ژیائو (چین) 3- یرولان ایسکاکوف (قزاقستان) و نوریکاتسو سایکاوا (ژاپن) 5- نوزات صالح (عراق) و ارسلان صفر ممدوف (ترکمنستان)
130 کیلوگرم: 1- نورماخان تینالیف (قزاقستان) 2- یونگ مین کیم (کره جنوبی) 3- جیانگ منگ (چین) و بشیر باباجان زاده (ایران) 5- عادل صالح مرافی (اردن) و مورات رامانوف (قرقیزستان)




کشتی آزاد: 5 تا 7 مهرماه 1393 (چهار مدال طلا و یک نقره)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در وزن 57 کیلوگرم حسن رحیمی كه چند روز قبل در رقابت هاي جهاني ازبكستان شركت و صاحب مدال برنز شده بود در يك فاصله بسيار كوتاه راهي بازي هاي آسيايي شد كه در دور اول مقابل صمد ندیربیک از قرقیزستان نفر سوم آسيا در سال 2014 ميلادي با اقتدار با نتيجه 10 بر صفر به برتري دست يافت.وي در دور دوم مقابل يونگ جون سيك از كره جنوبي با ناداوري با نتيجه صفر بر يك شكست خورد و با توجه مغلوب شدن حريف كره اي مقابل كالي يف قزاق، رحيمي از دور رقابت ها كنار رفت.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در وزن 61 كيلوگرم مسعود اسماعيل پور كه با مصدوميت و پس از كسب مدال نقره رقابت هاي جهاني ازبكستان راهي اينچئون شده بود، در دور نخست مقابل جمشيد كنجي يف از ازبكستان با نتيجه 11 بر يك به برتري دست يافت.  وي در دور دوم لي سئونگ چول از كره جنوبي را با نتيجه 7 بر 2 با اقتدار شكست داد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. اسماعيل پور در اين مرحله در يك كشتي ديدني با نتيجه 8 بر 3 مقابل دولت نيازبيكوف از قزاقستان دارنده مدال برنز جهان به برتري دست يافت و فيناليست شد. اسماعيل پور در ديدار فينال مقابل باجرانگ باجرانگ از هند نفر سوم جهان در يك كشتي نفس گير و ديدني با نتيجه 6 بر 4 و عليرغم اينكه تا ثانيه هاي پاياني از حريف عقب بود، قاطعانه به پيروزي رسيد و صاحب گردن آويز طلا شد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در وزن 70 کیلوگرم مصطفی حسین خانی كه با مصدوميت از ناحيه زانو مواجه بود و در رقابت هاي جهاني هم از دور مسابقات كنار رفته بود، در نخستین دیدار مقابل عظمت عمرژانوف از قزاقستان با نتيجه 5 بر يك به برتري دست يافت. وی در دور بعد مقابل تاكافومي كوجي ما از ژاپن دارنده مدال نقره بازي هاي آسيايي گوانگجو در حالي كه تا دقايق پاياني پيش بود با نتيجه 3 بر 3 مغلوب شد و از دور رقابت ها كنار رفت.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در وزن 74 كيلوگرم عزت اله اكبري پس از استراحت در دور نخست در مرحله يك چهارم نهايي مقابل محمد بوت از پاكستان با نتيجه 10 بر صفر به برتري دست يافت و به جمع چهار كشتي گير برتر اين وزن راه يافت. وي در مرحله نيمه نهايي مقابل لي از كره جنوبي نفر سوم آسيا در حالي كه تا دقايق پاياني با نتيجه 3 بر 3 از حريف عقب بود با نتيجه 4 بر 3 به برتري دست يافت و فيناليست شد. اکبری در ديدار فينال مقابل رشید قربان اف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان در يك كشتي نزديك با نتيجه 2 بر 3 شكست خورد و صاحب مدال نقره بازي هاي آسيايي اينچئون شد.البته در اين مبارزه داوري به نفع حريف ازبك بود.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در وزن 86 كيلوگرم ميثم مصطفي جوكار در دور اول مقابل ژان فنگ از چين نفر سوم آسيا با نتيجه 11 بر يك به پيروزي رسيد. وي در دور دوم پاوان كومار از هند را با نتيجه 10 بر صفر شكست داد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. جوكار در این مرحله با نتیجه 4 بر یک گواينگ كيم از كره جنوبي را در يك كشتي حساس از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. داوري در اين مسابقه به نفع حريف كره اي بود. جوكار در ديدار فينال مقابل یسبولات نورژومبایف از قزاقستان با نتيجه 14 بر 4 و مقتدرانه به پيروزي رسيد و صاحب گردن آويز طلا شد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در وزن 97 کیلوگرم رضا یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل خودربولگا دورجخاند از مغولستان، قهرمان آسيا در سال 2014 ميلادي با نتيجه 6 بر صفر با زيرگيري و درخت كن بي نقص به برتري دست يافت. دارنده مدال طلاي جهان در مرحله نيمه نهايي مقابل چانگ وون از کره جنوبی عليرغم داوري يك طرفه و حمايت تماشاگران ميزبان با نتيجه 6 بر يك به پيروزي رسيد و فيناليست شد. يزداني در ديدار فينال با اجراي فنون زيبا همچون اجراي زيرگيري و فت پاي ديدني ماگمود موسي يف از قرقيزستان قهرمان آسيا(2012) و نايب قهرمان آسيا(2014) را با نتيجه 14 بر 4 در كمتر از پنج دقيقه شكست داد و صاحب مدال طلا شد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در وزن 125 كيلوگرم پرويز هادي در دور اول مقابل ژائو دنگ از چين نفر سوم آسيا و نفر پنجم رقابت هاي جهاني با نتيجه 11 بر صفر به برتري دست يافت. وي در دور دوم مقابل جارگال ساي خان از مغولستان نفر دوم بازي هاي آسيايي گوانگجو با نتيجه 4 بر صفر به برتري دست يافت. هادي در مرحله نيمه نهايي مقابل نام از كره جنوبي نايب قهرمان آسيا با نتيجه 9 بر يك پيروز و فيناليست شد. پرويز هادي در ديدار پاياني مقابل دولت شابانباي از قزاقستان نفر پنجم المپيك و سوم آسيا با نتيجه 6 بر يك به برتري دست يافت و چهارمين مدال طلاي كشتي آزاد ايران را در بازي هاي آسيايي كسب كرد.



رده بندی انفرادی کشتی آزاد بازی های آسیایی 2014 کره جنوبی:


57 کیلوگرم: 1- هاک جین جونگ (کره شمالی) 2- رسول کالیف (قزاقستان) 3- جان سیک یون (کره جنوبی) و نومین باتبولد (مغولستان) 5- نیکولای نویف (تاجیکستان) و فومیتاکا موریشیتا (ژاپن)
61 کیلوگرم: 1- مسعود اسماعیل پور (ایران) 2- باجرانگ (هند) 3- سئونگ چول لی (کره جنوبی) و نورویوکی تاکاتسوکا (ژاپن) 5- دولت نیازبیکوف (قزاقستان) و توشینتولگا تومنبیلگ (مغولستان)
65 کیلوگرم: 1- یوگشوار دات (هند) 2- زلیم خان یوسوپوف (تاجیکستان) 3- کاتای یرلانبیک (چین) و اختیار نوروزاف (ازبکستان) 5- جیون هیوک کانگ (کره شمالی) و توموتسوگو ایشیدا (ژاپن)
70 کیلوگرم: 1- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) 2- مان هو اوه (کره جنوبی) 3- تاکافومی کوجیما (ژاپن) و المان دوگدوربک (قرقیزستان)  5- های وی لینگ (چین) و میونگ سانگ جانگ (کره شمالی)
74 کیلوگرم: 1- رشید قربان اف (ازبکستان) 2- عزت اله اکبری (ایران) 3- سانگ کیو لی (کره جنوبی) و نارسینگ یاداو (هند) 5- محمد بوت (پاکستان) و دایسوکه شیمیدا (ژاپن)
86 کیلوگرم: 1- میثم مصطفی جوکار (ایران) 2- یسبولات نورژومبایف (قزاقستان) 3- امید جان عثمان اف (ازبکستان) و یوک جی وان کیم (کره جنوبی) 5- بهادر قدیراف (تاجیکستان) و فنگ ژانگ (چین)
97 کیلوگرم: 1- رضا یزدانی (ایران) 2- ماگومد موسی یف (قرقیزستان) 3- خودربولگا دورجخاند (مغولستان) و ماگومد ابراگیم اف (قزاقستان) 5- چان اوک یون (کره جنوبی) و ساتیوارت کادیان (هند)
125 کیلوگرم: 1- پرویز هادی (ایران) 2- دولت شابانبای (قزاقستان) 3- نوبویوشی آراکیدا (ژاپن) و جین کیونگ نام (کره جنوبی) 5- رجا الکراد (سوریه) و چولونبات جارگالسایخان (مغولستان)

گزارش کامل نتایج کشتی گیران ایران



درباره : آسیایی ,
برچسب ها : رقابت های کشتی بازی های آسیایی 2014 کره جنوبی/ ,
بازدید : 514
[ چهارشنبه 07 آبان 1393 ] [ چهارشنبه 07 آبان 1393 ] [ ]
مطالب مرتبط
نظر بدهید
کد امنیتی رفرش

.: Weblog Themes By graphist :.

::

اعضاء
ورود کاربران

رمز عبور را فراموش کردم ؟



عضویت در سایت
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
آرشيو مطالب
آخرين مطالب
اصول و مفاهیم اساسی علم تمرین تاریخ : سه شنبه 28 تیر 1401
كشتی بانوان تاریخ : سه شنبه 28 تیر 1401
مربیان درجه یک کشور تاریخ : دوشنبه 11 آذر 1398
تمرین کشتی پیشکسوتان اهواز تاریخ : دوشنبه 15 مهر 1398
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 262 نفر
بازديدهاي ديروز : 672 نفر
كل بازديدها : 517,904 نفر
بازدید این ماه : 5,594 نفر
بازدید ماه قبل : 13,364 نفر
کل نظرات : 11 عدد
كل مطالب : 1182 عدد
كل اعضا : 56 عدد
افراد آنلاین : 5 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک